Ludzie, którzy tworzą Zagajnik

„Jasny demokratyzm dziecka nie zna hierarchii.” ~ Janusz Korczak
Rodzice
na co dzień słuchający i wspierający swoje dzieci, dbający o siebie nawzajem
nie jednokrotnie gotowi nieść pomoc

Zespół

monia
Monika

Kadra -obecność z dziećmi - organizowanie życia społeczności -opieka formalnej strony Zagajnika

Mam na imię Monika. Tworzę Zagajnik dla siebie, dzieci, rodziców i innych członków społeczności, by móc karmić się bliskością z drugim człowiekiem, budować więź z naturą i rozwijać się w sposobie myślenia o sobie, życiu, świecie i edukacji.

Najważniejszą dla mnie rolą w Zagajniku jest “widzenie” świata dzieci oraz odszukiwanie znaczeń, w tym co swoim zachowaniem chcą nam przekazać. Towarzysząc im w leśnej codzienności: pomagam w nazywaniu tego dlaczego i co się czuje oraz czego w związku z tym się potrzebuje, edukuje, inspiruję, kreuje, karmię, stawiam granice i pomagam w rozwiązywaniu konfliktów.

W społeczności Zagajnika jestem osobą odpowiedzialną za prowadzenie kręgów i organizowanie życia w społeczności.

Moją rolą jest też opieka nad tym miejscem od strony formalnej. Mieści się w niej: dokumentacja, finanse, zatrudnienie, organizacja, planowanie oraz realizacja.

Z wykształcenia jestem terapeutą neurorozwojowym dzieci, z powołania ich towarzyszem.

To mój sposób na bycie.

nela
Nela

Kadra dorosły towarzysz i przewodnik dzieci , języki, organizacja wypraw

Jestem Nela i współtworzę Zagajnik należąc wraz z Członkami Stowarzyszenia, Kadrą,
Dziećmi, Rodzicami i Przyjaciółmi do Społeczności Zagajnika. Jako członek kadry,
towarzyszę Dzieciom na co dzień w ich rozwoju.
Koncentruję się na:
– byciu tu i teraz z Dziećmi ze Społeczności Zagajnika, zarówno z Tymi, które są stałymi
bywalcami tego miejsca, jak i z Tymi, które odwiedzają co jakiś czas Zagajnik;
– budowaniu i pielęgnowaniu relacji z Nimi;
– byciu razem i obok, a czasem też dalej, gdy tego w danym momencie potrzebują i są na to
gotowe;
– podejmowaniu refleksji wraz z Innymi członkami Społeczności nad procesem edukacji,
wychowania i bycia, w którym jesteśmy razem zanurzeni;
– patrzeniu na świat z perspektywy każdego z Dzieci – z hamaka – odpoczywając, z bazy –
obserwując rzeczywistość ze szpary między deskami, z konara czereśni, smakując
niedojrzałe jeszcze owoce, z gęstych krzewów malin, z boiska do piłki nożnej – dzieląc
ekscytację, radość, rozczarowanie czy złość; czuwając i trwając w cierpieniu po upadku;
wysłuchując marzeń, smutków, żalu, gniewu, niepokoju, radości, poczucia spełnienia,
spokoju z dzielonych ze mną opowieści;
– tworzeniu bezpiecznych ram do doświadczania, w których zawiera się także przestrzeń na
popełnianie błędów, przeżywanie sukcesów, satysfakcji, porażek, zawodu czy bólu;
– wspieraniu w widzeniu, nazywaniu i wyrażaniu przeżywanych emocji i kryjących się za nimi
potrzeb;
– pomocy Dzieciom w samoregulacji;
– wspieraniu w słuchaniu się nawzajem, zabieraniu głosu i wyrażaniu siebie w różnych
formach;
– dzieleniu się własną pasją do języka hiszpańskiego oraz kolejnymi, dopiero odkrywanymi;
– wspieraniu Dzieci w podążaniu za ich zainteresowaniami;
– dbaniu i czuwaniu nad Dziećmi w procesie rozpoznawania, gdzie przebiegają granice
każdego z Nich oraz Innych Osób, darzenie szacunkiem Innych oraz świat przyrody;
– wspieraniu w podążaniu za Ich własnym wewnętrznym głosem i byciu autentycznymi;
– zanurzaniu się w zabawę z radością i szacunkiem do perspektywy młodych Ludzi;
– wspieraniu naturalnej potrzeby nauki i rozwoju u każdego w inny sposób;
– odkrywaniu świata podczas podróży dalekich i tych bliższych.
Odczuwam wdzięczność, że mogę być częścią tego pięknego projektu.

373458235_832389868515691_4234707810003688132_n
Daria

Kadra- Leśny ogród planowanie i wdrażanie procesu edukacyjnego
wspieranie indywidualnego rozwoju edukacyjnego dzieci rpg i planszówki

Cześć, jestem Daria !

Jestem psychiatrką, psychoterapeutką poznawczo-behawioralną i ACT, ekoterapeutka, członkinią PTKL. Moje edukacyjne ścieżki są dość zawiłe. Z edukacją alternatywną, wolnościową, demokratyczną i leśną zetknęłam się w 2015 r , gdy moja córka miała dwa lata. Od tego czasu cały czas poszerzam swoją wiedzę za zakresu neurodydaktyki, pedagogiki, filozofii i etyki. Przez kilka lat współtworzyłam wolnościowe leśne przedszkole, pełniąc rolę opiekunki kadry i rodziców, tym samym nabierając doświadczenia w prowadzeniu społeczności.

Równolegle zdobywam wiedzę z zakresu permakultury oraz wpływu środowiska naturalnego na zdrowie człowieka. Od kilku lat prowadzę psychoterapię w środowisku leśnym, uznając więź z naturą jako istotny element procesu terapeutycznego.

Lubię się uczyć nowych rzeczy i ciągle się rozwijać a w Zagajniku jestem odpowiedzialna za rozwój kultury edukacji i nauki, planowanie obszarów edukacyjnych i ich wdrażanie oraz wspieranie dzieci , w odkrywaniu ich własnych dróg edukacyjnych.

 

Gram z dziećmi w karcianki, RPG i sadzę arbuzy 🙂

6
Monika

Kadra - dorosły towarzysz i przewodnik dzieci rozwój więzi z naturą

● Leśne wyprawy

Cześć!

Chciałabym się z Wami podzielić trochę swoją historią i pasjami. Jestem spełnioną kobietą, żoną wspaniałego męża i mamą czworga fantastycznych dzieci w wieku 6 lat, 4 lata i 3-letnich bliźniaków. Z wykształcenia jestem biologiem, ale to rodzicielstwo bliskości stało się moją prawdziwą pasją. Ukończyłam szkolenia z Komunikacji bez Przemocy (NVC) oraz z organizowania i przewodnictwa Leśnych Wypraw.

Jestem również założycielką Fundacji „Relacja? Naturalnie”, która ma na celu pomoc ludziom w nawiązywaniu i umacnianiu relacji z przyrodą oraz wspieraniu relacji dorosłych z dziećmi, w otoczeniu natury. To dla mnie misja, ponieważ wierzę, że kontakt z przyrodą ma ogromne znaczenie dla naszego rozwoju i dobrostanu.

Na co dzień towarzyszę moim dzieciom w ich podróży po poznawaniu świata. Macierzyństwo to dla mnie bezcenny, piękny, ale także ogromnie wymagający proces rozwojowy, który nigdy się nie kończy. Ważne jest dla mnie, aby być z dziećmi w sposób uważny, przemyślany i pełen szacunku. Każdy dzień z nimi jest niezapomniany, tak jak powinien być.

Propozycja bycia z dziećmi w Zagajniku „przyszła” do mnie w lesie, podczas leśnego spotkania. Wiedziałam już wtedy, że moim marzeniem jest być w miejscu, gdzie dzieci są wolne, bezpieczne i akceptowane takie, jakie są. Chcę towarzyszyć im w ich drodze rozwoju i eksploracji świata, a otoczenie lasu i natury jest do tego najlepszym sprzymierzeńcem. Dlatego też, z wielką radością dołączyłam do projektu Zagajnik. Głęboko wierzę, że droga do bycia w zgodzie ze sobą i innymi ludźmi prowadzi przez bycie w zgodzie z naturą, której jesteśmy nieodłączną częścią

3
Kasia Sianko

Kadra - Rozwój więzi z przyrodą i social media

Cześć! Jestem Kasia i chciałabym Cię zaprosić do świata dzikich roślin jadalnych, który jest moją pasją i życiowym celem. Fascynuje mnie odkrywanie bogactwa przydrożnych zielników i okolicznych trawników, które często pozostają niezauważone w naszym codziennym życiu.

Moja miłość do przyrody jest głęboko zakorzeniona w moim dzieciństwie. Moi rodzice, zapaleni miłośnicy gór, zaszczepili we mnie miłość do natury od najmłodszych lat. Lata spędzone w harcerstwie dodatkowo wzmocniły moją więź z otaczającym mnie środowiskiem naturalnym.

Skończyłam Kurs Przewodników Leśnych oraz roczny Kurs Pedagogiki Dzikiej Przyrody 🙂 . Przez ostatnie trzy lata prowadzę warsztaty w Trójmieście, gdzie staram się inspirować innych do ponownego odkrycia dzikich roślin jadalnych i wprowadzenia ich do swojej codzienności.

Przez ostatnie dwanaście lat miałam przyjemność pracować z dziećmi, głównie w nurcie pedagogiki przygody, kładąc duży nacisk na uważność i towarzyszenie im w odkrywaniu piękna otaczającego świata.

Jestem niezmiernie szczęśliwa, że mogę być częścią Zagajnika i dzielić się swoją pasją z innymi. Oprócz spotkania dzikich dzieci, spotkałam również wielu wspaniałych dorosłych, którzy podzielają moją miłość do przyrody. Nie mogę się doczekać, co przyniosą nam

Marta

Rodzic w Zagajniku social media, organizacja eventów

Tomek

Rodzic ,infrastruktura, bezpieczeństwo

Aleks

kadra, native speaker angielskiego

Natalia

ogród

Magda
Magda

Członkini Zarządu Stowarzyszenia

Cześć!

Chciałabym Wam się nieco przedstawić i podzielić tym, czym się zajmuję w Zagajniku i poza nim.

W Zagajniku jestem odpowiedzialna za część prawną i organizacyjną. To ja pracuję w kuluarach, zajmując się umowami, dotacjami, pozwoleniami i innymi kwestiami prawnymi, które są niezbędne, aby cały projekt mógł sprawnie funkcjonować. Może mnie nie widać na co dzień, ale stoję za kulisami, dbając o to, żebyście Wy mogli skupić się na edukacji i budowaniu relacji. Jestem także pasjonatką empatycznej edukacji i Zagajnik dla mnie to odpowiedź na potrzebę serca i wyraz wiary w edukację opartą na bliskiej relacji z naturą i drugim człowiekiem. Jestem dumna, że mogę być jego współtwórczynią.

Poza Zagajnikiem, prowadzę razem z mężem i naszym zespołem kancelarię prawną o nazwie Kancelaria Pettke. Moją pasją są tematy biznesowe, takie jak zakładanie spółek i różne zagadnienia korporacyjne. Umowy, negocjacje, mediacje – to są obszary, które napędzają moją głowę. Bardzo lubię dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem w tych dziedzinach i cieszę się, że mogę wykorzystać tę wiedzę w Zagajniku.

Dzięki mojej pracy w Zagajniku i w Kancelarii Pettke, mam okazję łączyć swoje pasje i wartości, aby wspierać rozwijający się projekt edukacyjny i jednocześnie pomagać innym w biznesowych wyzwaniach. To dla mnie ogromna przyjemność i satysfakcja.

iwonka gliniany domek
Iwona Z Gliniany Domek

praca z gliną

Zapisz swoje dziecko do Zagajnika już teraz!
Skontaktuj się z nami poprzez formularz kontaktowy, a odpowiemy na wszystkie Twoje pytania.